Viimeksi olen muistanut tämän blogin viime elokuussa. Se tarkoittanee, että mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut kuoromarkkinoilla ja kutakuinkin näin se on ollutkin. Olen johtanut kolmea porukkaa ja keikkaillut niiden kanssa jonkin verran, mutta en kuitenkaan mitenkään rasituksiin asti. Syksyllä oli lokakuun alussa kuorojen teemapäivä ja siellä saimme kuulla kuutta eri kuoroa ja nauttia vallan monipuolisesta ohjelmasta. Jouluna, itse asiassa adventtina, meillä oli kolmen kuoron yhteiskonsertti ja sitten ihan joulun alla kirkossa Kauneimmissa joululauluissa olin esiintymässä kolmen kuoron kanssa - kahta johdin ja yhdessä lauloin.

Joulun jälkeen olen alkanut valmistella jäähyväiskonserttia, jossa lauletaan aika paljon minun sovituksia ja niitä lauluja, jotka ovat olleet tämän muutaman vuoden johtajaurani aikana suhteellisen merkityksellisiä. Samalla valmistaudumme myöhemmin keväällä tapahtuvaan kuorokilpailuun. Olen päättänyt lopettaa kuoronjohtamisen tällä erää, koska aika ja resurssit eivät riitä ja totta puhuen eivät kyvytkään.

Pienen ryhmäni kanssa meillä on tuloillaan isohko keikka huhtikuussa ja sitä valmistellaan kovasti samoin kuin lapsikuoron kanssa vapun jälkeen tapahtuvaa performanssia eli työtä ja sovittamista riittää.